Rastúca popularita Dark Social kanálov.

Na konci marca 2019 bol uverejnený nový prieskum rastúcej popularity Dark Social kanálov. Pojem Dark Social bol vytvorený Alexisom C. Madrigalom, vedúcim redaktorom The Atlantic. Hovorí, že je to sociálne zdieľanie obsahu prostredníctvom súkromných kanálov. Napríklad prostredníctvom online chatu, SMS správami alebo emailom. Takéto zdieľanie obsahu nie je možné správne trackovať pomocou webových analytických nástrojov.

Výskumy hovoria, že stále viac a viac užívateľov si váži svoje súkromie a chce zdieľať obsah súkromne. Otázkou je – Ako je možné vyťažiť maximum z Dark Social?

Podľa novej štúdie spoločností We Are Social a GlobalWebIndex sú najobľúbenejšími kanálmi na zdieľanie obsahu Facebook Messenger, WhatsApp a Instagram. Na vzorke viac ako 3000 užívateľov analyzovali dáta s výsledkom, že až 63% respondentov uprednostňuje na zdieľanie obsahu súkromné komunikačné aplikácie. Na obrázku je znázornené ako užívatelia zdieľajú informácie a obsah.

Ako užívatelia zdieľajú informácie alebo obsah?
(zdroj: We Are Social)

Respondenti uviedli, že sa cítia komfortnejšie, keď obsah zdieľajú prostredníctvom súkromných kanálov a nie verejne. Výskum hovorí, že tento trend je rozšírený vo všetkých vekových skupinách. 

Čo to znamená pre spoločnosti a značky? 

Znamená to, že sa musia prispôsobiť tomuto stále rozšírenejšiemu trendu, musia počúvať svoje publikum a skúmať nové spôsoby, ako s ním komunikovať. Prepojenie produktov so sociálnym marketingom umožňuje vytvárať hlbšiu diskusiu a zainteresovanosť so zákazníkmi, ktorí sa o značku zaujímajú. Takto získané dáta  môže spoločnosť využiť na vývoj produktu, o ktorý zákazníci prejavili záujem a následne môže produkt na svojom publiku testovať.

Niektoré spoločnosti sa už snažia vyťažiť z Dark Social maximum a snažia sa ho využiť vo svoj prospech. Spoločnosť Starbucks skúma fungovanie súkromných sociálnych skupín a účtov, prevažne na Facebooku. Testuje ako ich môže využiť k lepšej komunikácii so svojim publikom.

Adidas bol jednou z prvých spoločností, ktorá svojou kampaňou Tango Squad začala používať Facebook Messenger na spájanie mladých futbalistov a budovanie skupiny fanúšikov značky.

Dark Social sa týka všetkých odvetví podnikania. Vedie zábava, nasledujú hry a oblečenie. Cestovný ruch  trpí najmä tým, že užívatelia si vytváraju rôzne skupiny, kde si vzájomne v súkromí plánujú a zdieľajú výlety a dovolenky s ostatnými. 

Na obrázku sú zobrazené percentá, čo sa najviac cez Dark Social zdieľa.

Čo je zdieľané cez dark social platformy?
(zdroj: We Are Social)

Súkromné zdieľanie bude aj v budúcnosti u užívateľov obľúbené, hlavne kvôli ochrane svojho súkromia. Táto skutočnosť prináša spoločnostiam nové možnosti, ako si budovať svoje publikum a ako s ním komunikovať. 

Značka musí byť veľmi dobre prezentovaná v online svete a musí ponúkať ľahkú možnosť zdieľania optimalizovaného obsahu súkromne. 

My v Nuovo vám radi pomôžeme s vytváraním relevantného obsahu na vašej webovej stránke a s  nastavením a komunikáciou cez sociálne siete ako sú Facebook alebo Instagram. Stačí nás len kontaktovať.

(Zdroj: We Are Social, Marketing week, MarketingTech)