Virtuálna realita: Fikcia alebo budúcnosť marketingu?

Zamysleli ste sa nad tým, čo vaši zákazníci od vás očakávajú? Chcú len nakupovať, alebo túžia po zábave a zážitku?

Ak ste nikdy nerozmýšľali nad virtuálnou realitou a jej zapojením do vašich marketingových plánov, tak by ste mali začať.

Virtuálna realita umožňuje priblížiť značky bližšie ku klientom, ponúka im zážitok a možnosť nakupovať novým a zaujímavejším spôsobom.

Podľa výskumov sa očakáva, že trh s virtuálnou realitou porastie z hodnoty 7,9 mld. USD v roku 2018 na 44,7 mld. USD do roku 2024.

Trh s virtuálnou realitou, podľa regiónov (v BILLION USD)
(Zdroj: Markets and Markets)

Do roku 2020 dosiahne, podľa predpokladov, počet predaných headsetov na virtuálnu realitu 82 miliónov kusov. Počet užívateľov virtuálnej reality stúpol z 200 tisíc v roku 2014 na 171 miliónov v roku 2018 a 62% užívateľov potvrdilo, že sú viac prepojení so značkou, ktorá ponúka zážitok vo virtuálnej realite.

Ako využiť virtuálnu realitu v podnikaní?

Predstavte si, že chcete kúpiť dovolenku. Cestovná kancelária vám dá do ruky hrubý katalóg, alebo vám pošle linku na web hotela, ktorý majú v ponuke. Katalóg je síce krásny, obsahuje krásne fotky a podrobný popis, ale nie je veľmi zábavné listovať všetkými stránkami a hľadať.

Rozhodli ste sa, že pozriete ponuku aj inej cestovnej kancelárie, aby ste si spravili porovnanie, alebo našli zaujímavejšiu destináciu alebo hotel. Druhá cestovná kancelária vám namiesto hrubého a krásneho katalógu ponúkne možnosť pozrieť sa do destinácie alebo hotela prostredníctvom virtuálnej reality. Nasadíte si okuliare a váš zážitok začína. Prejdete sa chodbami hotela, nazriete do izieb a vychutnáte si krásny výhľad z terasy. Krásnu pláž nevidíte len na obrázku, ale chodíte po nej. Ste obklopený prírodou z jednej strany a priezračným morom z druhej. Po chvíli zložíte okuliare a vrátite sa do skutočnosti, ale zážitok vo vás ostane. 

Ktorú cestovnú kanceláriu si vyberiete? Samozrejme, že mnohým napadne v jednej kancelárii využiť virtuálnu realitu a kúpiť dovolenku v tej lacnejšej. Ale mnohých ďalších prezentácia destinácií tak zaujme, že sa už nebudú zaoberať tým, že prvá cestovka má rovnaký zájazd o niečo lacnejší. Bude pre nich dôležitý zážitok a budú predpokladať, že služby cestovnej kancelárie budú na rovnako vysokej úrovni, ako ich prezentácia.

Ďalším príkladom môže byť realitná kancelária. Čo myslíte, ktorá realitná kancelária predá skôr nehnuteľnosť. Tá s obrázkami alebo tá, ktorá investuje do virtuálnej reality a umožní klientom prejsť sa po nehnuteľnosti?

A čo obchod? Chceli by ste sa prejsť kedykoľvek po obchode a tak nakupovať? Skvelým príkladom je virtuálny obchod IKEA. Zákazníci môžu navštíviť obchod kedykoľvek, prejsť sa jednotlivými oddeleniami a majú možnosť nakupovať s pohodlia svojho domova.

Marketing vo virtuálnej realite sa vyvíja a je na vzostupe. Je dôležité držať krok s modernými trendami a byť pripravený na budúcnosť, ktorá sa už začala.

My v Nuovo vám radi pomôžeme s výberom a manažovaním správneho online marketingového nástroja pre vašu spoločnosť. Stačí nás len kontaktovať.

(Zdroj: Markets and Markets, Digital Doughnut, Ikea)