Je vaša spoločnosť pripravená na hlasové vyhľadávanie?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Určite sa aj vám už stalo, že potrebujete niečo vyhľadať na internete, ale momentálna situácia vám nedovoľuje fyzické písanie textu do vyhľadávača. Ako by ste vyriešili túto situáciu, keď nemáte pri sebe nikoho, kto by to mohol spraviť za vás?

Hlasové vyhľadávanie – vyhľadávanie budúcnosti

Podľa výskumu spoločnosti PwC, až 71% respondentov by radšej využívala hlasové vyhľadávanie pred fyzickým písaním textu do vyhľadávača. 

V roku 2011 Google oznámil, že začínajú zavádzať hlasové vyhľadávanie na google.com v angličtine a dnes je k dispozícii približne 60 jazykov, ktoré Google Voice Search podporuje. 

Len 10% respondentov, v prieskume spoločnosti PwC uvádza, že nie je stotožnená s hlasovým vyhľadávaním. Až 90% respondentov hlasových asistentov využíva. Mladšia generácia (18 – 24 rokov) takéto technológie prijímajú prirodzenejšie, ale napriek tomu  staršia generácia (25 – 49 rokov) využíva hlasové vyhľadávanie častejšie.

(Odpoveď na otázku, ako často používate hlas na komunikáciu s digitálnymi  zariadeniami. Heavy – aspoň raz za deň, Medium – aspoň niekoľkokrát za mesiac, Light – aspoň niekoľkokrát za rok., zdroj: PwC)

Prečo bude potrebné optimalizovať aj pre hlasové vyhľadávanie?

Odborníci sa síce rozchádzajú vo svojich názoroch na optimalizáciu hlasového vyhľadávania, ale zhodujú sa na tom, že je to dôležitá súčasť SEO. 

Čo treba zvážiť pri optimalizácii pre hlasové vyhľadávanie?

  1. Featured Snippets (tzv. odporúčané úryvky) – bloky textu, ktoré Google umiestňuje do rámikov v hornej časti výsledkov vyhľadávania.
  2. Aký má používateľ zámer (User Intent) – keď užívatelia vyhľadávajú, majú záujem niečo nakúpiť, alebo hľadajú informácie? Je potrebné poznať svoje publikum.
  3. Frázy vo vyhľadávaní (Long tail keywords) – užívatelia pristupujú k vyhľadávaniu hlasom tak, akoby sa rozprávali s človekom.
  4. Rýchlosť webovej stránky
  5. Štrukturované dáta
  6. Lokálne SEO

Výskumy hovoria, že až 58% užívateľov využíva hlasové vyhľadávanie pre nájdenie lokálneho obchodníka, preto je pre obchodníka dôležité uvádzať na svojej webovej stránke všetky kontaktné údaje.

Na obrázku sú znázornené najdôležitejšie obchodné informácie, ktoré je potrebné na webovej stránke uvádzať. Sú zoradené od najdôležitejšej.

(Najdôležitejšie obchodné informácie, 1. adresa, 2. otváracie hodiny, 3. telefónne číslo, 4. obchodné meno, 5. webová stránka, 6. PSČ. Zdroj: Search Engine Watch)

Používanie hlasového vyhľadávania nie je novinka a ľudia ho už používajú. Dôležité je, že  popularita hlasového vyhľadávania rastie. Spoločnosť, ktorá sa pravidelne stará o svoje SEO, je pripravená aj na túto technológiu, ktorej používanie v najbližších rokoch rapídne narastie.

My v Nuovo vám radi pomôžeme s nastavením SEO vašej webovej stránky. Stačí nás len kontaktovať.

(Zdroj: PwC, Search Engine Watch, Google)

každý pracovný deň od 09:00 – 17:00

Ružová dolina 6, (budova Kovoprojekt) 
821 08 Bratislava