Prečo je SEO dôležité pre každý Startup, ale aj pre zabehnutú spoločnosť

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Pre budovanie úspešného podnikania je SEO neoddeliteľnou súčasťou stratégie. Podľa experta na digitálny rast Scotta McGoverna, mnohí majitelia začínajúcich, ale aj dlhšiu dobu fungujúcich spoločností, SEO zanedbávajú aj napriek tomu, že môžu za nízku cenu, veľa získať. 

SEO (Search engine optimization – optimalizácia pre vyhľadávače) je silným a dôležitým nástrojom a nemusí vyčerpať celý rozpočet. Podľa McGoverna existuje 7 dôvodov, prečo by mala byť optimalizácia prioritou pre každú spoločnosť. 

1. SEO prináša cenné údaje o správaní návštevníkov webovej stránky

Pri začínajúcej spoločnosti nemá podnikateľ dostatok informácií o návštevníkoch webovej stránky a nevie, čo hľadajú. Čím viac sa bude venovať skúmaniu správania svojho publika, tým viac dôležitých údajov získa a môže lepšie prispôsobiť obsah tomu, čo potenciálni zákazníci hľadajú a ako sa správajú. 

Niektoré z najlepších SEO nástrojov, ktoré pomáhajú v lepšom umiestňovaní vo vyhľadávači Google, majú bezplatnú skúšobnú verziu. Majitelia spoločností môžu vidieť, ktoré slová ich cieľové publikum vyhľadáva, alebo ako často vyhľadáva ich kľúčové slová. Získané dáta môžu využiť pri budovaní svojej SEO stratégie.

2. Výsledkom SEO stratégie je vyššia návštevnosť webových stránok a vyššia miera konverzie

SEO pomáha webom získavať návštevnosť, ktorá môže viesť ku konverziám a príjmom. McGovern odporúča budovať  SEO stratégiu namiesto míňania peňazí za platenú reklamu. Bolo podľa neho dokázané, že organická návštevnosť webových stránok, napríklad z Google vyhľadávača, má o 400% lepšie konverzie, ako iný typ návštevnosti, okrem emailového marketingu.

3. Je zadarmo

SEO môže byť zadarmo – spolu s mnohými potrebnými nástrojmi, ako napríklad Google Analytics a Google Search Console.

Pomocou Google Analytics je možné vidieť, čo návštevníci na webovej stránke robia a pomocou Google Serach Console vie podnikateľ presne zistiť, čo návštevníci vyhľadávali a odkiaľ prišli. Vie identifikovať nesprávne linky a 404, ktoré nie sú pre SEO dobré.

Podľa McGoverna, začínajúci podnikateľ má čas, aby si prešiel všetky platformy a nástroje a naučil sa, ako všetko funguje, aby si vedel nastaviť správnu stratégiu.  

Firmy, ktoré tento čas nemajú alebo potrebujú odbornú pomoc, sa môžu obrátiť napríklad na nás v Nuovo.

4. SEO pomáha robiť  informované obchodné rozhodnutia

Rovnaké údaje, ktoré pomáhajú majiteľom webových stránok pochopiť správanie návštevníka, môžu byť použité pri ostatných akciách. 

Akonáhle majiteľ vie identifikovať publikum svojho webu a vie ako sa správa, vie sa rozhodnúť ako ho správne motivovať, aby dosiahol konverziu. Ak napríklad vie, že jeho návštevníkom je 24-ročný muž žijúci v určitom regióne, vie vytvoriť obsah, ktorý je šitý priamo na mieru tomuto užívateľovi.

Ak funguje určité kľúčové slovo dobre, vie majiteľ internetovej stránky testovať ďalšie, ktoré môžu priviesť ďalších návštevníkov a môžu viesť ku konverzii.

5. Optimalizácia pre Google pomáha posilniť dôveru u spotrebiteľov

SEO pomáha budovať vzťah a dôveru s potenciálnymi zákazníkmi s minimálnym úsilím. Keď sa nachádza web dostatočne vysoko vo výsledkoch vyhľadávania, buduje si tým dôveru zákazníkov. Spoločnosť tak môže pracovať na budovaní značky a dôveryhodnosti, ktorá je potrebná na budovanie konverzie. 

6. SEO buduje dlhodobý vzťah s návštevníkmi internetovej stránky

Na rozdiel od platenej reklamy, ktorá buduje krátkodobé vzťahy s návštevníkmi webu, SEO pomáha tvoriť pre návštevníkov obsah, ktorý chcú. Nevyčerpá sa s minutým budgetom na platenú reklamu, ale buduje publikum nepretržite.

McGovern vysvetľuje, že čím je obsah internetovej stránky lepší a obľúbenejší, tým silnejšie bude SEO stránky, pretože iné zdroje budú na ňu odkazovať a Google bude web odmeňovať za poskytovanie kvalitných informácií. 

7. SEO prináša výsledky

Budovanie digitálnej prezentácie je rozhodujúce pre každú spoločnosť. Či už začínajúcu, alebo dlhšie fungujúcu.  Je to najlepší a najlacnejší spôsob, ako získať potrebné dáta a rozšíriť povedomie o značke a získať návštevnícku základňu. Nástroje na optimalizáciu poskytujú spoločnostiam dáta o ich publiku a dáta, pomocou ktorých môžu spoločnosti budovať dôveru návštevníkov.

Je to najlepšia cesta pre všetky spoločnosti, ktoré chcú budovať svoju značku, svoje publikum a neminúť veľký budget na platené reklamné kampane. 

Samozrejme, SEO je potrebné neustále udržiavať a pracovať na ňom. Google svoje vyhľadávacie algoritmy neustále aktualizuje a preto je údržba SEO neustálym procesom. 

My v Nuovo radi poskytneme odbornú pomoc. Stačí nás len kontaktovať.

(Zdroj: Entrepreneur Europe. https://www.entrepreneur.com/article/331535)

každý pracovný deň od 09:00 – 17:00

Ružová dolina 6, (budova Kovoprojekt) 
821 08 Bratislava