Virtuálna realita: Fikcia alebo budúcnosť marketingu?

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Zamysleli ste sa nad tým, čo vaši zákazníci od vás očakávajú? Chcú len nakupovať, alebo túžia po zábave a zážitku?

Ak ste nikdy nerozmýšľali nad virtuálnou realitou a jej zapojením do vašich marketingových plánov, tak by ste mali začať.

Virtuálna realita umožňuje priblížiť značky bližšie ku klientom, ponúka im zážitok a možnosť nakupovať novým a zaujímavejším spôsobom.

Podľa výskumov sa očakáva, že trh s virtuálnou realitou porastie z hodnoty 7,9 mld. USD v roku 2018 na 44,7 mld. USD do roku 2024.

(Zdroj: Markets and Markets)

Do roku 2020 dosiahne, podľa predpokladov, počet predaných headsetov na virtuálnu realitu 82 miliónov kusov. Počet užívateľov virtuálnej reality stúpol z 200 tisíc v roku 2014 na 171 miliónov v roku 2018 a 62% užívateľov potvrdilo, že sú viac prepojení so značkou, ktorá ponúka zážitok vo virtuálnej realite.

Ako využiť virtuálnu realitu v podnikaní?

Predstavte si, že chcete kúpiť dovolenku. Cestovná kancelária vám dá do ruky hrubý katalóg, alebo vám pošle linku na web hotela, ktorý majú v ponuke. Katalóg je síce krásny, obsahuje krásne fotky a podrobný popis, ale nie je veľmi zábavné listovať všetkými stránkami a hľadať.

Rozhodli ste sa, že pozriete ponuku aj inej cestovnej kancelárie, aby ste si spravili porovnanie, alebo našli zaujímavejšiu destináciu alebo hotel. Druhá cestovná kancelária vám namiesto hrubého a krásneho katalógu ponúkne možnosť pozrieť sa do destinácie alebo hotela prostredníctvom virtuálnej reality. Nasadíte si okuliare a váš zážitok začína. Prejdete sa chodbami hotela, nazriete do izieb a vychutnáte si krásny výhľad z terasy. Krásnu pláž nevidíte len na obrázku, ale chodíte po nej. Ste obklopený prírodou z jednej strany a priezračným morom z druhej. Po chvíli zložíte okuliare a vrátite sa do skutočnosti, ale zážitok vo vás ostane. 

Ktorú cestovnú kanceláriu si vyberiete? Samozrejme, že mnohým napadne v jednej kancelárii využiť virtuálnu realitu a kúpiť dovolenku v tej lacnejšej. Ale mnohých ďalších prezentácia destinácií tak zaujme, že sa už nebudú zaoberať tým, že prvá cestovka má rovnaký zájazd o niečo lacnejší. Bude pre nich dôležitý zážitok a budú predpokladať, že služby cestovnej kancelárie budú na rovnako vysokej úrovni, ako ich prezentácia.

Ďalším príkladom môže byť realitná kancelária. Čo myslíte, ktorá realitná kancelária predá skôr nehnuteľnosť. Tá s obrázkami alebo tá, ktorá investuje do virtuálnej reality a umožní klientom prejsť sa po nehnuteľnosti?

A čo obchod? Chceli by ste sa prejsť kedykoľvek po obchode a tak nakupovať? Skvelým príkladom je virtuálny obchod IKEA. Zákazníci môžu navštíviť obchod kedykoľvek, prejsť sa jednotlivými oddeleniami a majú možnosť nakupovať s pohodlia svojho domova.

Marketing vo virtuálnej realite sa vyvíja a je na vzostupe. Je dôležité držať krok s modernými trendami a byť pripravený na budúcnosť, ktorá sa už začala.

My v Nuovo vám radi pomôžeme s výberom a manažovaním správneho online marketingového nástroja pre vašu spoločnosť. Stačí nás len kontaktovať.

(Zdroj: Markets and Markets, Digital Doughnut, Ikea)

každý pracovný deň od 09:00 – 17:00

Ružová dolina 6, (budova Kovoprojekt) 
821 08 Bratislava